Hej Annamia!

IMG_4740

Hej! Jag heter Annamia och har yrkeskvalificerad praktik på kommunikation och utvecklingsenheten under ett halvår. En stor del av min tid här spenderar jag med projektgruppen Lilla Slottet. Jag är med på workshops, planeringsarbete och möten för att bidra med ett kommunikativt perspektiv.

Jag trivs som blåbären i skogen!

Nu arbetar jag främst med att skapa ett koncept för den externa kommunikationen för det nya småbarnsbiblioteket. Det är extra spännande eftersom några av ledorden är innovation, deltagande och littracitet. Så jag vill verkligen öppna upp för nya idéer som går i linje med barns deltagande och lekfulla sätt att kommunicera.

Ett övergripande mål är att de som idag är icke besökare ska ha kunskap om Stadsbibliotekets verksamhet och vad som erbjuds. Och hela Malmö är vår målgrupp.

Så, hur knyter man ihop den här säcken? Det blir att fördjupa sin inom aktuellt forskning, brukarinvolvering, omvärldsbevakning, experimentera och få inspiration från alla håll och kanter. Utmanande minst sagt!

Vilken superkraft skulle du vilja ha?
Jag kan förvandlas till vilket djur som helst. Ibland ligger jag och steker i solen på en sten, springer snabbt genom skogen, flyger försiktigt över staden eller är en mopsvalp som gärna blir kliad bakom örat.

Kommentera

